Cabriovolker - Reisverslag uit Suhl, Duitsland van Sonja Volker - WaarBenJij.nu Cabriovolker - Reisverslag uit Suhl, Duitsland van Sonja Volker - WaarBenJij.nu

Cabriovolker

Door: Sonja

Blijf op de hoogte en volg Sonja

13 Juli 2018 | Duitsland, Suhl

De reis naar Suhl in Thuringen heeft heel lang geduurd. Voeg daarbij 30 graden toe en je begrijpt dat het geen leuke rit is geweest. Het begon allemaal heel plezierig en de 255 km die ons volgens de routebeschrijving stond te wachten was een fluitje van een cent...dachten we. Het ging al snel fout doordat men in voormaiig DDR gebied had besloten om nieuwe wegen aan te leggen en oude routes gewoon af te sluiten. Ik heb geen zin om hier meer woorden dan nodig is aan te besteden, het was een ramp. Om 10.00 zijn we vertrokken vanuit Stryck en kwamen uiteindelijk aan om rond 17.00 uur in Suhl. Het was zo warm dat we onderweg het dak van de saab dicht deden, anders kwamen we als gebraden kippetjes aan.
Kyan is zo’n lieverd, ook hij moet het zwaar gehad hebben, maar heeft het keurig volgehouden. Zowel Axel als ik raakten steeds meer geprikkeld, wat natuurlijk niet de bedoeling is, maar alles zat tegen, de warmte het vekeer, de wegafsluitingen enz.
Maar zoals ik al zei, geen woord teveel aan deze rit, het 4**** hotel is de juiste beloning voor de irritatie en vermoeidheid van deze dag. We hebben een perfecte kamer, met gratis frisdranken zoveel je wilt, wordt telkens aangevuld. Onze lieve Kyan is natuurlijk ook helemaal moe, dus hij krijgt zijn hapje, drankje en z’n rust. Voor ons doet een glas wijn wonderen, zodat we langzaamaan weer mens worden.
Morgen wordt het weer een zonnige dag, maar wij kiezen voor de rust en gaan buiten een korte wandeling, ontspannen/lezen in de tuin.
Na fijn samen te hebben gegeten, zitten we nu aan de mobile en Ipad, met tussen ons in het meest dappere hondenventje, we gaan vroeg slapen

• 17 Juli 2018 - 11:27

Roos:

Wat een ergernis zeg ik zou knallende ruzie gekregen hebben met Frits maar ik begrijp dat jullie incassering
    niveau ook behoorlijk gestegen was.
    En ja "een glas wijn" doet wonderen.
    liefs van ons