Zaterdag 14 juli - Reisverslag uit Suhl, Duitsland van Sonja Volker - WaarBenJij.nu Zaterdag 14 juli - Reisverslag uit Suhl, Duitsland van Sonja Volker - WaarBenJij.nu

Zaterdag 14 juli

Door: Sonja

Blijf op de hoogte en volg Sonja

14 Juli 2018 | Duitsland, Suhl

Heerlijk geslapen na de vermoeiende dag van gisteren. Hotel zum Goldener Hirsch is een heel oud hotel van 1616, inmiddels is er een modern Gastenverblijf gekomen, waar wij onze kamer hebben op de begane grond en heerlijk koel. In Het oude gebouw zal het wel erg warm zijn nu. De dag begon al vroeg met zon, het zal 26 graden worden vandaag.
Het verbaast ons dat er zoveel mensen in de ontbijtzaal zijn... later blijkt dat er een soort van herdenkingsbijeenkomst Is, want er lopen veel in het zwart geklede mensen.
Ontbijt prima, alles te krijgen wat je wilt, maar dus wel een beetje druk. Rondom het hotel is een prachtig aangelegde tuin, waar wij ons rustplekje vinden. We besluiten vandaag niet al te vermoeiende activiteiten te doen, ivm de warmte maar ook omdat de reis van gisteren nog in ons lijf zit.
We gaan anderhalve km lopen naar het stadje door een stadspark, prettig voot Kyan.
Suhl is ook voormalig DDR, dat goed te merken is. Hier en daar wordt wel het eea gerestaureerd, maar over het algemeen is het een trieste aanblik. Aan de bewoners is nog goed te zien hoe het leven hier is geweest.
We hebben kaffee und kuchen gegeten voor totaal euro 5.- Daar krijg je in het hotel 1 glas wijn voor